maandag 28 april 2008

26 April: Bezoek aan ballonhappening Waregem (Belgie)

Al een tijdje geleden kon ik u melden dat ik was uitgenodigd voor de Ballonhappening in Waregem natuurlijk ga ik dan niet alleen en sla de uitnoding zeker niet over.
Samen met John Wijngaard reisde ik af naar het zonnige Belgie waar het zo'n 25 graden was die dag. Zo'n ritje is gauw al 4½uur vanaf Twello zeker als je voor de Belgische grens in de file komt te staan. Aangekomen in Sint-Niklaas trof ik daar als eerst me vriendin daar thuis hebben we eerst heerlijk gegeten en daarna zijn we gauw naar de OBCB schuur gereden om de ballons in te laden voor deelname aan de ballonhappening in Waregem. Eenmaal in Waregem was ik verbaasd hoe mooi het daar was en hoe mooie locatie het is om een evenement met zo'n 60 ballonnen te kunnen laten plaats vinden. Bij het inchecken kwam ik Gino Ciers tegen de organisator van dit prachtige evenement, hij heete ons van harte welkom en wensde ons een goed weekend toe. Daarna was het tijd om te gaan opbouwen, echter helaas moesten wij wachten tot de vaarende ballonnen de lucht in waren om te gaan verluchten. Toen de laatste ballon vertrokken was ging de ventilator aan en werdt als eerste de nieuwe franse ballon van de club verlucht (F-GZEK) een mooie ballon maar toch vondt ik hem tegen vallen vanwege het parachute systeem boven in de ballon. Daarna werdt er nog een Belgische ballon opgezet en daarna heb ik zelf de D-OSMP van John Wijngaard verlucht. Alles verliep vlekkenloos en na het verluchten hebben we genoten van een prachtige nightglow en vuurwerk in het Hippodroom zelf. Na al dat moois was het nog ff na genieten in het cafe en daarna lekker naar het hotel. Echter kwam het niet van slapen want ik lag rond 04.00uur op bed en om kwart voor 6 moest ik uit bed voor de ochtendvaart. Helaas toen we op het veld aan het verzamelen waren 's ochtens werdt de vaart afgelast, dus toen maar weer naar bed en maar fftjes slapen omdat we 's middags weer aan een lange terug reis moesten beginnen. We zijn dus veilig thuis gekomen en John en ik hebben geweldig genoten van dit mooie weekend in Waregem. Foto's van dit evenement kunt u terug zien op www.bramballoncrew.nl

Geen opmerkingen: